Práce žáků - Praha

PRAHA

Cesta do Prahy

V osm hodin jsme jeli do Prahy. A dojeli jsme tam v deset hodin. Potom jsme vystoupili z autobusu a potkali paní průvodkyni. Potom jsme šli do Pražského areálu, kde jsme si prošli chrám sv. Víta a Zlatou uličku. Odpoledne jsme šli na Petřínskou rozhlednu a do zrcadlového bludiště. Potom jsme šli k autobusu a vzali si tašky a šli k metru. Když jsme vystoupili, šli jsme do Londýnské. Večer jsme šli spát.

Tomáš

Praha

Vystoupili jsme blízko Pražského hradu. Čekali jsme na paní průvodkyni Alenu Kosovou. Šli jsme do zahrady u Pražského hradu. Fotili jsme se se stráží, někdo viděl Miloše Zemana (prezidenta ČR). Šli jsme do chrámu sv. Víta, byly tam mozaiky. V 13:00 byl oběd. Byly buchtičky se šodó. Pak jsme šli na Petřín a do zrcadlového bludiště. Byly tam zesměšňovací zrcadla. Jali jsme pak autobusem do školy, ale autobus nemohl zastavit tam, kde potřeboval. Jely jsme proto metrem. Pak jsme šli pěšky asi 500 metrů. Byla večeře. Někdo šel do parku si hrát, byla tam zábava. Když jsme přišli, zbytek třídy si z nás vystřelil, že už spí. Gabča nám četla pohádku a paní asistentka taky. Usnul jsem okolo půlnoci, protože holky kecaly.

Ondra Ž.

V osm hodin jsme odjížděli autobusem do Prahy. Jak jsme přijeli do Prahy, šli jsme do zahrady Pražského hradu a potom jsme šli k Jelenímu příkopu. Jak jsme šli do chrámu svatého Víta, tak projel prezident. Potom jsme si kupovali suvenýry a šli do chrámu svatého Víta, a jak jsme byli v něm, tak jsme šli do hrobky. Poté jsme šli na oběd a po něm jsme šli na Petřín a jeli jsme lanovkou. Na Petříně jsme šli na hřiště a do zrcadlového bludiště a šli jsme do autobusu, ale nemohl zastavit před školou a jeli jsme metrem a šli jsme do školy a tam jsme pojedli a šli spát. Příští ráno jsme šli do jídelny a potom jsme jeli autobusem na Staroměstské náměstí na orloj a na parník a z parníku do jídelny a na Karlův most a do muzea a před Karlovu univerzitu a jeli jsme zpátky do Jičína.

Ondra D.

Zlatá ulička

V Zlaté uličce se dříve bydlelo a byla široká asi jeden metr. Byl tam jenom jeden záchod, takže to museli vylévat z okna na ulici. Takže to tam páchlo. Zlatá ulička se jí říká asi proto, že se tam prodávalo zlato.

Dominik

Cesta do Prahy

Ráno v osm hodin jsme odjížděli z Jičína. Když jsme dorazili do Prahy, šli jsme se třídou na zahradu Pražského hradu, tam na nás čekala paní průvodkyně. Šli jsme dál a paní průvodkyně vyprávěla pověsti. Potom jsme šli na druhou stranu hradu. Když jsme tam byli, stáli tam stráže hradu. S Mílou jsme se s nimi vyfotili. Potom jsme šli do chrámu sv. Víta. Tam mě zaujala vybarvená skla, byla moc hezká. Pak jsme šli na oběd. Tam jsme měli buchtičky se šodó. „A hurá na Petřín!“ Na Petřín jsme jeli lanovkou. Tam jsme šli na hřiště a pak do zrcadlového bludiště. Jeli jsme autobusem do školy, kde jsme měli spát, jenže autobus tam nemohl zajet, tak jsme jeli metrem. Tam jsem se bál, že se ztratím, tak jsem se držel učitelky. Ale neztratil jsem se. A dorazili jsme.

Aleš

Chrám sv. Víta

Chrám sv. Víta je součástí Pražského hradu. Místo normálních oken je tam krásná mozaika. Ta mozaika je tam proto, že když svítí slunce, okno rozzáří a budí to dojem, že ten obraz je svatý. Dole v podzemí jsou uloženy hroby například: Karla IV., Václava IV., všech čtyř žen Karla IV. Všechny ženy jsou uloženy v jedné hrobce. Je tam i hrob Jana Nepomuckého, který je celý ze stříbra a také rytina vyrytá do dřeva. Je na ní vyobrazeno, jak házejí Jana Nepomuckého do Vltavy. A to je vše, co si pamatuji o chrámu sv. Víta.

Kája

Chrám svatého Víta

Chrám sv. Víta je součástí Pražského hradu. Pod chrámem jsou pohřbeni králové, jako například Karel IV., jeho ženy a syn Václav IV. Místo normálních oken jsou tam mozaiková, která skládali umělci. Mozaika je skládaný obraz z malých barevných sklíček. V chrámu sv. Víta je slušnost sundat si čepici a být potichu.

Staroměstský orloj

Orloj byl postaven Mistrem Hanušem. Když ho dokončil, přišla stráž a vypálila mu oči žhavými vidlicemi. To proto, aby ho nemohl postavit někde jinde. V každou celou hodinu vychází dvanáct apoštolů a kostlivec, který zvoní na zvonek. Druhý orloj je v Olomouci.

Gabča

Výlet do Prahy

V úterý jsme měli jet na výlet do Prahy. Ale já jsem spadla z kola a tak jsem do Prahy nejela. Zůstala jsem doma. Ležela jsem na gauči a koukala na televizi. Do Prahy jsem chtěl jet a vidět tam památky a různé další věci. Třeba chrám sv. Víta, Zlatou uličku a ještě miminka. Potom jsem už ve čtvrtek šla do školy a tam paní učitelka ukazovala fotky, tak aspoň jsem něco viděla, kde byli a co tam dělali.

Týna

Do Prahy jsme odjeli v 8:10 a přijeli jsme tam v 10:00 a jako první jsme šli na Pražský hrad a do chrámu svatého Víta, kde jsme si museli sundat čepice. Pak jsme šli na oběd v 12:30 a na obědě jsme byly v 13:00. Druhý den jsme šli na orloj.

Danča

Praha

Já v Praze nebyla, protože mě maminka nepustila. Bojí se o mě, aby se mi něco nestalo. Ale chtěla bych se tam podívat na Petřínskou rozhlednu, Vyšehrad a na Pražský hrad. Snad tam se školou někdy pojedu. Jestli mě ale pustí maminka. Když ne, tak se budu učit.

Simča

V osm hodin jsme byli před školou. Jeli jsme asi hodinu. Pak jsme se zastavili u benzínky a vyjeli dál a byla trochu zácpa. Ale zvládli jsme to. Pak nás autobus zavezl na Pražský hrad. Tam na nás čekala paní průvodkyně a jen co jsme vyšli, viděli jsme pana prezidenta Miloše Zemana. Přišli jsme na Pražský hrad, kde hlídala hradní stráž. Ale já jsem nemohla pochopit, jak se ti páni ani nemohou hýbat a musí stát celou hodinu. Odpoledne jsme šli k autobusu. Pan řidič nás nemohl zrovna vyložit před školou, ve které jsme měli spát. Museli jsme jet tedy metrem. Bylo to trochu těžké, ale zvládli jsme to a do školy dorazili.

Lucka

Výprava do Prahy

Na školní dvůr jsem přišla, rozloučila jsem se s rodiči a nastoupila do autobusu, zamávala jsem a jeli jsme. Byly tam dvě třídy. Do Prahy jsme jeli dvě hodiny. Na každou třídu čekala průvodkyně, pak jsme se rozdělili do 4. C a 4. A. šli jsem na zahradu Pražského hradu. Všechno mě to bavilo, ale hezký byl orloj. Líbil se mi, protože tam byla kostra, která zvonila na zvonek.

Adélka

V úterý se nešlo do školy, protože jsme jeli se školou do Prahy na dva dny. V sedm čtyřicet pět jsme vyrazili, já seděl s Alešem. Cestou se zastavilo na pumpě. Přijeli jsme v devět patnáct. První den se šlo do zahrady Pražského hradu a poté do chrámu sv. Víta. Vešli jsme dovnitř a uviděli mozaiková okna, byla moc hezká. Paní průvodkyně domluvila, že by nás pustili do hrobky králů. Nikoho jiného tam nepustili. V hrobce byl Karel IV., Rudolf II. a další. Po obědě se jelo na Petřín. Potom jsme jeli metrem do školy, kde jsme měli spát. Druhý den jsme se šli projít Prahou. První zastávkou byl Vyšehrad. V deset padesát jsme přišli k orloji a v celou jsme viděli, jak v orloji prošli apoštolové. Po procházce se jelo domů.

Filip

Mým snem bylo vidět našeho prezidenta Miloše Zemana a ten se mi vyplnil. Splnil se, když jsme šli na Pražský hrad. Pan prezident jel v černé Fabii. A viděli jsme hradní stráž. A poslední sen byl, abychom si výlet užili.

Honza

Výlet do Prahy

Do Prahy jsme přijeli v úterý ráno. Jeli jsme metrem do školy, kde jsme měli spát. Ve škole jsme si odložili batůžky a vyšli na výlet. Viděli jsme Petřínskou rozhlednu, Zlatou kapličku, Zlatou uličku, Tančící dům a další památky. Pak jsme šli čekat na autobus. Když jsme přijeli o kus dál, najedli jsme se, měli jsme buchtičky s krémem. A pak jsme jeli do školy. Tam jsme hodně dlouho čekali a v jídelně se najedli polévky. Potom jsme si mohli vybrat, jestli půjdeme na hřiště nebo zůstaneme ve třídě. Já jsem si samozřejmě vybrala hřiště. Po příchodu jsme šli spát. Druhý den jsme viděli kovová miminka a jeli jsme parníkem a z parníku na Karlův most, před parníkem jsme šli na oběd. A potom všem jsme jeli domů. Z celého výletu se mi nejvíc líbilo zrcadlové bludiště na Petříně.

Klárka

První den jsme šli do zahrad Pražského hradu, potom do chrámu svatého Víta. Pak jsme šli do Zlaté uličky a pak na Petřín. Tam jsme byli na hřišti. Potom jsme byli v zrcadlovém bludišti. Druhý den jsme šli na Vyšehrad.

Milan

Výlet do Prahy

Ráno jsme s třídou jeli v osm hodin na výlet. Potom jsme šli do zahrady Pražského hradu a setkali se s paní průvodkyní. Povídala, že v té zahradě byl předtím les. Přišli jsme na Pražský hrad, někdo se vyfotil u hradní stráže. Celá třída navštívila chrám svatého Víta. Byl to kostel. Viděla jsem tam sochy.